- מיכל וקסמן - https://www.michalwaxman.com -

מיסוך ורוד / אלכוהול עם פירות קיץ אדומים

סופה של השנה מתקרב בצעדי ענק. אירועי בת המצווה של היוניקורנית הטרום מתבגרת עברו בהצלחה והותירו ילדה מלאת אושר בגווני פסטל מחויכים. גם מופע הסיום של החוג למחול, שקדמו לו שבועות של חזרות מתישות, עבר בהתרגשות מהולה בשביעות רצון. המתבגר סיים במינימום מאמץ ובמקסימום הצלחה את בחינות הבגרות הראשונות ומתפנה באופן אקסקלוסיבי להכנות קדחתניות לשלל אירועי הקיץ של הצופים. עוד כמה בקרים של קופסאות אוכל להפסקת עשר וכולנו נצלול אל חופשת הקיץ העצלה והמיוזעת.

בינתיים החום כבר כבד מנשוא. כותרות העיתונים מביאות עימן חדשות בלתי משמחות והרהורים נוגים בדבר קיומנו באחת הפינות הנפיצות בעולם. מחשבות מקצועיות מדכדכות מציפות אותי שוב ושוב נוכח הצטמצמותו ההולכת וגוברת של העיסוק באוכל אל מסלול חד כיווני עתיר לייקים, קציצות ודגים ברוטב אדום לשבת. אפילו החופשה השנתית המיוחלת בלסבוס לא מתקיימת השנה. האופק נראה עכור והביל מתמיד.

חישוב רציונלי מהיר מביא אותי להכרה שזה עניין של להיות או לחדול. לבכות או למסך. אני בוחרת למסך – הרבה ככל האפשר, מוקדם ככל האפשר ביום, ועדיף בוורוד. וודקה או אוזו – שניהם חביבים עלי ורצויים בכוס המשקה מלאת הקרח שלי – בתוספת מבורכת של פירות קיץ אדומים. צ'ירז. לחיים. הישרדות נעימה.

 

קוקטייל פטל וודקה

מדי ערב, כשהאוויר מגלה סימני תזוזה והמזגן מקבל בברכה כמה שעות מנוחה, ממלא האיש שלי כוס גבוהה בקוביות קרח ביניהן נחות קוביות ליים (שסופסוף הגיעה עונתו המבורכת ואפשר לצרוך ממנו ללא הגבלה) ומשקה אותן בנדיבות במפלי וודקה קפואה מהולה בסודה צוננת אף היא. בהשראת מעצב העל, שאוהב למהול את האלכוהול שלו במידה בלתי מבוטלת של מתיקות, נוצרה למשקה הקיצי שלנו גירסה פירותית, צבעונית וקלה מאוד לשתייה, כזו שמזמינה מיד מזיגה של כוס נוספת.

אפשר להכין את המשקה הזה עם פטל אדום או שחור – מה שנמצא ברשותכם. לאדום יש ארומה נוכחת וצבע בהיר, שהופכים אותו לבחירה המועדפת עלי. בהיעדר גרגירי פטל טריים גם קפואים יעשו את העבודה, למרות שהעונה עכשיו בשיאה וכדאי להשקיע במציאת הפירות הטריים ואם אתם בטיול בצפון – אפילו לקטוף אותם בעצמכם.

 לסירופ פטל:

1 כוס פטל טרי, אדום או שחור לבחירתכם

3/4 כוס סוכר

1 כוס מים

 

לכוס משקה גבוהה:

1 כפית סירופ פטל (או יותר אם אתם חובבי משקאות מתוקים)

3-4 פירות פטל טריים (לא חובה)

1/2 ליים חתוך לקוביות גדולות עם הקליפה

1 שוט וודקה קפואה

סודה

קוביות קרח לרוב

 

מכינים סירופ פטל:

טוחנים את הפטל במעבד מזון.

מעבירים לסיר קטן.

מוסיפים סוכר ומים ומערבבים היטב.

מביאים לרתיחה מעל להבה חזקה ביותר.

מניחים לתערובת לבעבע בעצבנות. מערבבים מדי פעם.

כשהתערובת מאיימת להידבק לסיר, מחלישים להבה וממשיכים לבשל בביעבוע פעיל עד ששוב אי אפשר יותר, כך עד שהנוזל מסמיך ומתחיל להיות סירופי. זה יקח כרבע שעה או קצת פחות, תלוי בעוצמת הלהבה.

מסננים את הסירופ לנוזל חלק ואחיד ומניחים לו להתקרר.

שומרים בצנצנת במקרר.

אפשר להכין ממנו משקה פטל מרענן או גזוז, לזלף מעל מלבי צונן או כל שימוש אחר העולה בדמיונכם.

 

מכינים משקה פטל-וודקה-סודה:

בוחרים כוס גבוהה וגדולה.

מזלפים לתוכה סירופ פטל.

מוסיפים וודקה קפואה ומערבבים היטב, כך שהסירופ לא יישאר בתחתית הכוס.

מוסיפים את פירות הפטל. אפשר למעוך אותם קלות לקבלת תוספת טעם וצבע.

מוסיפים ליים וקוביות קרח.

ממלאים את הכוס בסודה ומערבבים היטב.

מתמוגגים מחזותו המשמחת של המשקה ונהנים מטעמיו המרעננים.

 

 

אוזו או עראק בדובדבנים חמוצים

כוס אוזו ברביאני מהול במים והרבה קרח, מכוסה אגלי זיעה מן המפגש עם אוויר הקיץ ההביל, יש בה תועפות געגועים לחופיו של אי יווני. לסרדינים כבושים במלח וזרועות תמנונים צלויות על גריל פחמים. לתאנים בשרניות וכדורי לוקומאדס טובלים בדבש. דובדבני וישניה חמצמצים ידממו אל תוך נוזל האוזו העכור ממים ויצבעו אותו באופטימיות ורודה של שקיעה יוונית.

לכוס משקה אחת:

קוביות קרח מלוא הכוס

1/3 כוס אוזו או ערק

2/3 כוס מים קרים

1 כף (או יותר, על פי טעמכם ומידת הסומק הרצויה בכוס) מיץ דובדבני וישניה חמוצים שנמעכו בעלי ומכתש או בין כפות הידיים (אין צורך לגלען לפני המעיכה) וסוננו היטב. אם אין דובדבנים חמוצים גם דובדבנים אדומים רגילים יעשו את העבודה, אם כי תחסר החמיצות העדינה של הוישניה.

בוחרים כוס לא גדולה.

ממלאים את הכוס קוביות קרח.

מוסיפים אוזו או ערק.

מוסיפים מים.

מוסיפים מיץ דובדבנים במידה הרצויה לעיניכם ולטעמכם. מביטים בנוזל העכור בעודו נצבע בוורוד ומקווים שכך בדיוק יקרה גם לכם עם שתייתו.