פירות הקיץ מבעירים את השוק בצבעי להבה. אפרסק, משמש, נקטרינה, שזיף, סברס, פפאיה, מנגו, ליצ'י, עגבניה, פלפל, דלעת – סמוקי לחיים, בשרם צבוע בצבעי השמש שחיממה אותם עד בשלות מתוקה. עוד לא יולי והחום ההביל כבר קשה מנשוא, אבל בגבולות המטבח רבה השמחה. הגוף מבקש לעצמו ארוחות קלילות, רעננות. הנפש מבקשת לעצמה אתגרי יופי מרהיבים. כמו מתוך משחק מתמשך אני מביטה בהם מונחים על משטח העבודה. במי אבחר היום? מי יצית את דמיוני? מי יזכה לצלייה בחום התנור ומי למכת קור במעמקי המקרר?

אין זה סוד שמשמשים הם מהפירות האהובים עלי ביותר. עונתם קצרה ויש לנצלה עד תום. הנחשקים מכל הם המיסטקאווי: קטנטנים, עגלגלים, צבעם צהבהב חיוור כפלומת אפרוח, בשרם רך ומתמסר עד שקשה לחצות אותם מבלי שיכתים עסיסם את הסנטר. אני בוחרת את הפירות שטרם הגיעו לשיא בשלותם ומצוותת אותם לפרוסות דקות של דלעת כחולת קליפה קשה, בשרה הכתום פריך, מתפצח. יחד ייצלו בחום התנור, משוחים בשמן ומעט דבש, עד שייצאו ממנו רכים, מזוגגים, מודגשי טעמים מתוקים-חמצמצים. יחד עם עלי ארוגולה חריפים וקרעי מוצרלה צוננת , יהיו לארוחת סלט מתאימה בדיוק למצב המזג והרוח.

 

סלט דלעת ומשמש צלויים עם ארוגולה ומוצרלה

½ קילו דלעת טריה ומוצקה, נקיה מקליפה וגרעינים (שקילה נטו, אחרי ניקוי)

15 משמשים קטנים, חצויים ומגולענים

3-2 כפות דבש

1 צ'ילי אדום טרי, פרוס דק

שמן זית לזילוף נדיב

מלח ים

5-4 ענפי טימין טריים

חופן עלי ארוגולה צעירים ופריכים

1 כדור מוצרלה רכה

 

מחממים תנור ל-180 מעלות.

חותכים את נתח הדלעת לפרוסות בעובי כחצי ס"מ ומסדרים בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה.

מפזרים את חצאי המשמשים בין נתחי הדלעת, כשצידם החתוך פונה כלפי מטה.

מזלפים דבש על פני הדלעת והמשמשים.

מפזרים פרוסות צ'ילי, ממליחים ומניחים ענפי טימין.

מזלפים על הכל שמן זית בנדיבות.

מכסים את תכולת התבנית בנייר אפייה נוסף ומכסים אותה היטב בנייר כסף. צולים במרכז התנור 25 דקות.

מעלים את חום התנור ל-250 מעלות, מסירים את נייר הכסף ונייר האפייה מעל נתחי הדלעת והמשמש וצולים עד זיגוג ותחילת השחמה, כ-10 דקות נוספות.

מניחים לדלעת והמשמשים להתקרר לחלוטין. עורמים אותם על גבי צלחת רחבה או בקערת הגשה נמוכת שוליים, מפזרים ביניהם עלי ארוגולה וקרעי גבינת מוצרלה, מזלפים שמן זית ואוכלים, עדיף בחברת לחם משובח.

להגיב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*