שיא עונת העגבניות, שאין כמוהן שונאות מקררים. אם תעשו עימן ועם עצמכם חסד ותשמרו אותן בקערה גדולה על השיש במטבח תמצאו שכל מי שעובר לידן מתקשה להתאפק מלכרסם מהן מצד אחד, ומצד שני עמידותן בחום הקיץ אינה גבוהה. מדי שבוע מציצות אלי מהקערה במטבח עגבניות שהגיעו לפירקן ולא זכו להפוך לסלט או להצטרף לסיר או לתבנית. אפשר להכין מהן את הרוטב הזה ואפשר להפוך אותן לצ'אטני חריף-מתוק.

 

צ'אטני עגבניות שרי

1 קילו עגבניות שרי בשלות ואדומות, חצויות לרוחבן

1 כוס מים

200 גרם סוכר

1 כף צ'ילי יבש גרוס (או יותר או פחות, לפי מידת החריפות הרצויה)

½ כפית פלפל שחור גרוס טרי

1 כפית מלח ים

 

בסיר ברזל כבד מערבבים את כל חומרי הצ'אטני.

מחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. מביאים לרתיחה פעילה אך לא מאוד עצבנית.

מנמיכים ללהבה בינונית-נמוכה ומבשלים ברתיחה מתונה אך פעילה 45-40 דקות, עד שהצ'אטני סמיך והעגבניות מזוגגות אך לא מתפרקות. בניגוד לריבה רגילה אותה יש לבשל ברתיחה עצבנית מעל להבה חזקה ביותר ולהנמיך בהדרגה כשהיא מאיימת להישרף, את הצ'אטני מבשלים זמן ארוך יחסית וברתיחה מתונה. המטרה היא ליצור סירופ בתוכו יזדגגו העגבניות לאיטן וישמרו על צורתן מבלי להתפרק, להשיל את קליפותיהן ולהפוך לרוטב.

את הצ'אטני החם מעבירים לצנצנות מעוקרות, סוגרים היטב ושומרים במקרר.

אפשר לאכול אותו על לחם בחברת גבינות צאן או בשרים ונקניקים קרים, כמרינדה או תוספת לבשר או דגים, כתחליף לקטשופ ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

תגובות 6

  1. הי מיכל
    אפשר גם עם עגבניות כתומות?

  2. הכי טעים

  3. החזרת אותי לפחות שני עשורים אחורה בזמן, נפל לידיי ספר בישול הודי קטן והחלטתי לנסות את הצ׳טני עגבניות, משם לכאן החלטתי לשדך אותו ללחם אגוזים וגבינת פרומעז ולקלות בטוסטר… פיצוצים
    מאז זו הפכה במשך נספר שנים להיות מנה ראשונה בכל ארוחה כמעט.
    מזל שמחר יש שוק
    תודה

  4. הי
    האם כמות הסוכר אינה גבוהה ?
    תודה🌸

להגיב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*